« جایگاه منابع دیجیتالی در استناد به منابعبایسته های پژوهشی در حوزه علوم دینی »

ایده های عروسی شاد و بی گناه

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 31ام اردیبهشت, 1397

نحوه برگزاری جشن ازدواج برحسب اعتقادات و فرهنگ های مختلف با هم تفاوت دارد اما با همه این تفاوت ها با هم اشتراکاتی داشته و بیشتر افراد با این  بیان که این جشن تنها یکبار در زندگی انسان برگزا می گردد  توجهی به آداب اسلامی نمی کنند و افرادی هم که دغدغه مراسمی شاد و بدون گناه دارند با این بیان که جایگزینی برای آن نیست زندگی مشترک خود را بدون هیچ جشنی آغاز می کنند.

خانم الهام صفری استاد حوزه در نشست« ایده های عروسی شاد و بی گناه» با اشاره به مراسم عروسی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بیان کردند که مراسم عروسی می تواند ضمن شاد بودن بی گناه برگزار گردد.

  پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) در مراسم عروسی دخترش به زنان مهاجر و انصار فرمودند به همرا او بروند و شادی کنند، شعر بخوانند و تکبیر و حمد بگویند.

اسلام دین شادی است و از جمله راههای شادی برگزرای مراسم عروسی دو زوج است.اما هر نوع شادی مناسب نیست به خاطر اینکه در این مراسم فرشتگان نازل شده و رحمت خداوند را با خود می آورند. که این در تضاد با موسیقی مبتذل، رقص مختلط، نوشیدنی های حرام ،اسراف و چشم و هم چشمی هایی است که در بسیاری از مراسمات به چشم می خورد.

خانم صفری سپس برنامه هایی که جهت برگزاری یک جشن عروسی شاد و بی گناه می تواند اجرا شود را بیان کردند که از جمله آنها می توان موارد زیر را نام برد:

1.برنامه های نمایشی مانند: تقلید صدا توسط افراد بدون  مسخره کردن.

2.برگزاری تئاتر ظنز

3. استفاده از موسیقی های سنتی

4. هم خوانی ها

5. برگزای مراسم در اعیاد مذهبی

6.دعوت از افراد متدین

 


فرم در حال بارگذاری ...