موضوع: "منابع کتابی"

خدایا اجازه

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 20ام دی, 1399

 

 

کتاب خدایا اجازه (کتاب کودک)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کتاب «خدایا اجازه» در قالب پرسش و پاسخ هایی بین کودکان و خدا شکل می گیرد تا خداوند را به کودکان معرفی کند.

 پاسخ ها همگی متکی بر آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) تدوین یافته است. در این کتاب به 241 پرسش در قالب شش فصل پاسخ داده شده است.

ابتدا پرسش های درباره صفات خدا، دلایل وجود او و پاسخ به برخی ابهامات درباره اوست. سپس درباره ارزش دعا و آداب آن و برخی دعاهای کودکانه پرسش هایی آورده شده است. در ادامه مبحث آفرینش، بهشت و جهنم، اخلاق و سایر موضوعات مطرح شده است.

 

مناسب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال

264صفحه| 30,000 تومان

 

چگونه یک نماز خوب بخوانیم

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 20ام دی, 1399

 

 کتاب “چگونه یک نماز خوب بخوانیم” ، برگرفته از سلسله مباحث حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با موضوع “چگونه یک نماز خوب بخوانیم ” است که در حرم مطهر رضوی در مشهد ارائه شده است و نسخه صوتی آن مورد استقبال گسترده اقشار مختلف، به ویژه دانشجویان و دانش آموزان و مراکز آموزشی – پرورشی قرار گرفت.

       مباحث کتاب:

- راه ساده خواندن یک نماز خوب چیست؟

- مهمترین ویژگی یک نماز خوب چیست؟

- چگونه نماز بخوانیم تا از نماز لذّت ببریم؟

- چرا نماز در ما تاثیر نمی گذارد؟

- نماز ما چه اِشکالی دارد؟

 - مهمترین راه ترویج نماز چیست؟

پاسخ تمامی این سوال ها را می توان در کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم پیدا کرد. این کتاب مجموعه سخنرانی های حجت السلام علیرضا پناهیان در قالب کتاب است.

۲۱۵ صفحه| ۲۰۰۰۰ تومان

قیمت با ۱۵ درصد تخفیف: ۱۷۰۰۰ تومان

شاید پیش از اذان صبح

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 20ام دی, 1399

 

  خاطرات برای شهید قاسم سلیمانی

 

 کتاب «شاید پیش از اذان صبح» اثری در وصف سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی به قلم احمد یوسف زاده نویسنده «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» و شامل خاطرات و دلنوشته‌هایی برای آن شهید عزیز است.

 

 نویسنده در ابتدای کتاب با عرض ارادت به فرمانده‌اش در زمان دفاع مقدس این‌گونه نوشته‌است: «سال‌هایی که می‌جنگید، دعای خیر و نگاه ترسانم دنبالش بود که جانش از بلا دور باشد. خودش اما، نگاهش جایی دیگر بود و سرانجام خداوند او را که می‌جنگید، بر ما که نشسته بودیم با پاداش شهادت برتری داد.»

 

 

یوسف زاده در این کتاب با مخاطب قرار دادن حاج قاسم دل نوشته ها و خاطرات سالهای دور و نزدیک را با او مرور می کند. در این روایت ها مطالب خواندنی از شیوه سلوک و زندگی و فرماندهی شهید سلیمانی پیش روی مخاطب قرار می گیرد.

مخاطب با خواندن این اثر می تواند به تصویری نسبتاً جامع از شهید سلیمانی در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی، سیاسی و حتی اجتماعی برسد.

 ۱۷۲صفحه | ۳۲،۰۰۰ تومان

از چیزی نمی ترسم

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 20ام دی, 1399

 

زندگی نامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی

 

کتاب از چیزی نمی ترسیدم که مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب شده است نخستین اثر چاپ شده توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» محسوب می‌شود و شامل دست نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانه‌ی مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است.

تاریخ شفاهی انقلاب

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 8ام بهمن, 1397

 

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه انتشار کتاب‌های خود در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب، سه کتاب جدید به نام های «آپاراتچی»، «انقلاب نقش‌ها» و «مربای گل محمدی» منتشر کرد.
 

کتاب «آپاراتچی» که تحقیق و تدوین آن توسط روح الله رشیدی صورت گرفته است، یکی از این کتاب‌هاست که دربردارنده خاطرات شفاهی جلیل طائفی اسدی، عکاس و فیلمساز انقلاب است.

در پشت جلد این کتاب چنین آمده است:

«جلیل طائفی رنج ساخت فیلم‌های بلند را با ابتدایی‌ترین امکانات به جان خرید و با زحمت زیادی برای مردم نمایش داده است. بدون کمترین پشتیبانی رسانه ای یا هر امکان دیگر.
به جای اینکه توی خانه اش بنشیند که مردم بیایند دنبالش، خودش بلند شده و رفته میان مردم. برای آنها حرف زده. نان و پنیرشان را خورده و فیلمش را با آپارات برای آنها پخش کرده است. برای مردمی که نه تنها سینما ندیده بودند بلکه حتی داشتن تلویزیون هم برایشان آرزو بوده است. او قصه های انقلاب را به جاهایی برده است که مردم آن مناطق، با گذشت چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز در جریان بسیاری از وقایع جامعه انقلابی‌شان قرار نداشتند.»


خاطرات مربیان پرورشی دهه شصت در مربای گل‌محمدی


«مربای گل محمدی» کتاب دیگر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که خاطرات مربیان پرورشی دهه شصت را گردآوری و روایت می کند. حسین وحید رضایی تحقیق و روح الله رشیدی، تدوین این کتاب را برعهده داشته است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

«گل محمدی برای ما یک نشانه است. به رسیدن اسلام و ایران را در این گل حوشبو و خوشرنگ می بینیم. و مربای گل محمدی، با آن عطر و طعمش، جزئی از تاریخ ماست.
لااقل ما را تا دل دهه شصت می‌برد. دهه شورانگیر شصت که مدرسه قلب تپنده‌اش بود و مربی پرورشی، محور همیشه فعال و هماره جوشانش. مربای گل محمدی، طعم و عطر یک دهه کار شورانگیز را تداعی می کند.
مربای گل محمدی دست ما را می گیرد و با خود به گلستان گل های محمدی می برد. به کلاس، به مدرسه، به مسجد، به اردوگاه، به سینما و تئاتر و سرود، به لحظه های مشایعت شهدا تا بهشت برین.»



«انقلاب نقش ها»

« انقلاب نقش ها» عنوان سومین کتاب تازه انتشار یافته دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب است که تاریخ شفاهی هنرهای نمایشی انقلاب را در می گیرد.
این کتاب که تحقیق آن توسط حسن سلطانی و مرتضی انصاری زاده صورت گرفته و تدوینش برعهده مرتضی انصاری زاده بوده است، خاطرات شفاهی محمد ملتجی، بازیگر تئاترهای انقلابی مشهد را روایت می کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«در لحظات نزدیک به شهادت، با همان موسیقی لطیف و در آن تاریکی، نوری سبز، آرام به طرف شهید می آمد و روی چهره‌اش قرار می گرفت. درآوردن این صحنه سختی زیادی داشت. چراغی را به ریل بالای صحنه سن جوش داده بودیم که بتوانیم نور را حرکت دهیم. با استفاده از طلق هم فیلتری درست کرده بودیم که نور چراغ آن طوری بشود که ما می خواهیم. این نور نمادی از حضور امام زمان عجل الله تعالی الشریف بر بالین شهدا بود. آن قدر به کاری که می کردیم اعتقاد داشتیم که در این لحظات من که پشت صحنه بودم هم همراه مردم اشک می ریختم.»

گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان