« 9دی؛ عاشورا به کمک ملت آمدبرنامه های اجرایی هفته پژوهش »

نشست علمی «آموزش استفاده مناسب از رسانه و کاهش آسیب پذیری در مواجهه با تکنولوژی برای نسل جوان»

نوشته شده توسطمعاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) شه 2ام دی, 1397

به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی با عنوان «آموزش استفاده مناسب از رسانه و کاهش آسیب پذیری در مواجهه با تکنولوژی برای نسل جوان» برگزار گردید.


 

در این نشست دکتر بهمن دیناروند استاد حوزه و دانشگاه در ابتدا ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها  حدیثی از امام جواد علیه السلام با این مضمون بیان کردند که « هرکسی قبر حضرت معصومه سلام الله علیها  را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب است».

ایشان در ادامه بیان کردند که در خانواده ها غالبا سعی بر آن است که نیازهای مادی جوانان برآورده شود در حالی که جوانان نیازهای بیشتری و متفاوتی دارند. از جمله اشنایی آنها با تکنولوژی های رزو است. با توجه به اینکه تکنولوژی به سرعت در حال رشد است و افراد به ناچار با آن سروکار دارند. نباید افتحار افراد این باشد که هیچ اطلاعی از تکنولوژی خصوصا در زمینه فضای مجازی ندارند و وارد این گونه فضایی  نمی شوند.بلکه باید ضمن آشنایی خود با این مسائل در صدد آموزش درست استفاده کردن از آنها به بچه هی خود نیز باشند. لذا برای همه افراد خصوصا طلاب تخصص در حوزه تکنولوژی های نوین  لازم و ضروری است.

همچنین بیان کردند که : موسسات تولید فیلم در کشور ایران  با همکاری سازمان های مختلف مانند ارشاد ، و صدا وسیما و.. سالانه 700تا800 فیلم تولید می کنند در حالیه موسسات هالیودد به تنهایی به همین میزان فیلم برای خردسالان و کودکان تولید می کند .

در این نوع فیلم ها که فیلم های کنترل شده هستند سعی بر گسترش خشونت، از میان برداشتن مرز خوبی و ایجاد زمینه پوچ فکر است. تلاش بسیاری از پروژههای سکولار در جهت ترویج خشونت به اضافه وحشت در فیلم ها و فضای مجازی می باشد. اساس وحشت و راه مبارزه با آن را ترویج می دهند وحشت در فیلم های آنها، وحشت از خداست در حالیکه  ترس از خدا که در دین اسلام به معنای رعایت تقوای الهی است که در برابر آن پاداش داده شده است.ولی در فیلم های آنها ترس از یک منبع مادی و انسانی را ترویج می دهند.

اما وظیفه طلاب چیست؟  خیلی از علما که رشد پیدا کرده اند تک بعدی نبوده اند رشد تنها زمانی حاصل می شود که در کنار درس و مباحث علمی اطلاعات تخصصی در زمینه تکنولوژی و و فضای مجازی نیز افزایش یابد. طلاب باید ضمن اینکه خود در تکنولوژهای روز متخصص شوند و تبلیغ خود را به این فضا ها ببرند در صدد اطلاع رسانی به آسیب های که برای نسل جوان دارند برآیند.


فرم در حال بارگذاری ...